Zasada pareto

Zgodnie jak mówi wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_Pareta zasada pareta polega w uproszczeniu na nie skupianiu się na dopieszczeniu detali tylko na stworzeniu czegoś na tyle by było w miarę funkcjonalne, ale nie wymagało od nas ogromnego włożnia energii.

Niedawno rozmawiałem z pewnym seowcem na temat filozofii marketingu oraz jego przyszłości. Jeżeli nie powstanie jakaś dywersyfikacja marketingu, a poniekąd powstaje(FB,IG,TikTok,YT), to będziemy dążyć do tego, że ci, którzy się wypozycjonują na najlepsze miejsca w Google nie dadzą szans malutkim graczom. Dlatego Google mimo całej swojej demokracji jednak popiera i dąży do monopolu. Jak ten problem rozwiąże to nie wiem. Nie wiadomo czy mu się opłaca rozwiązać ten problem. Lepiej być utrzymywanym przez duże korporacje niż przez małych graczy. Poza tym duże korporacje mają większe szanse stworzyć coś dobrego dla świata niż pojedyncze jednostki.

Rozmawiając z nim, wyczułem, że go w ogóle nie obchodzi i wcale się nie przejmuje tym, że gospodarka idzie w dziwnym kierunku - niekoniecznie w sprawiedliwym(choć to kwestia dyskusyjna). Wielu ludzi po prostu nie przejmuje się, że tym, że budowniczy na Gwieździe Śmierci(StarWars) brali kasę po to, żeby zrobić coś złego. Ich obchodził tylko czubek swego nosa, własna kieszeń, a nie głębsze i przyszłościowe konsekwencje. Tę samą korelację obserwuje u ludzi.

Patrząc na zasadę Pareto, wydaje się, że rozsądnie by było się nią posługiwać odnośnie gospodarek i choćby i marketingu.

Dużo widzę zaprzeczeń w dążeniu do zasady Pareto. Przykładem niech będą poradniki marketingowe. Specjaliści od np. grafiki na stronach www czy innych wizualnych miejscach specjalizują się w tym by osiągać 100%, a nie jak to mówi Pareto 80%. Nie widzą tego innego spojrzenia na temat od strony przyszłościowej, są zbyt skupieni na swojej specjalizacji czyli na dbaniu o ładny wygląd swojej grafiki. A czy ktoś zastanowi się nad tym, że liczba ludzi na świecie jest ograniczona.

Nie można w nieskończoność zwiększać sprzedaży. To jest tort do podziału. Możemy jedynie więcej odkroić dla siebie kosztem tego, że inny dostanie mniej. Nie zwiększamy tym sposobem dobrobytu tylko zmieniamy proporcję. Cały marketing stracił już pareto. To jest jedna wielka wojna o lepszą jakość, lepszą grafikę, lepsze przekonanie klienta o swojej wartości. Natomiast zapomina się, że człowiek ma pewną ograniczoną ilość pieniędzy, ilość czasu, ilość chęci. Nie można w nieskończoność pompować! W końcu, gdy rynek się nasyci, to zostaje tylko zmuszanie ludzi do danego produktu/usługi. Zatem wszystko dąży nie do wyeliminowania konkurencji, a nie do równomiernego zaspokojenia potrzeb ludzkości!

Sprawiedliwym wydawałoby się to, że każdy przedsiębiorca ma jakąś swoją grupę klientów, która jego utrzymuje, a jednocześnie oni otrzymują lokalnie dobry produkt. Każdy przedsiębiorca dostaje powiedzmy w miarę po równo. Tendencja natomiast jest taka, że najlepszy rozpycha się łokciami nie dając się wypozycjonować małemu. Wszelkie ruchy marketingowe powodują, że on się rozwija, a mały nie. Bo mały zawsze będzie miał gorszych grafików i informatyków oraz nigdy nie zrobi czegoś lepszego niż wielki gracz.

Każdy myśli o sobie, a nie o dobrobycie ogólnym. Z kolei duży gracz ma większe szanse na dobrą inwestycję, a mały raczej małą. Co przyniesię przyszłość, tego nikt nie wie. Może się skupimy na równomiernym zastosowaniu zasad marketingu ( pareta 80/20 ) na świecie, by każdy przedsiębiorca dał się odnaleźć w sieci, gdy ktoś go potrzebuje. Czyli może nastąpi praktyczne wykorzystanie marketingu do konkretnych działań, poszukiwań informacji, a nie do zachęcania ładną grafiką. A może zupełnie odwrotnie czyli nie będzie ich stać na to, gdyż wszystko przejmą monopole, które będą prowadzić zaawansowane 100% kampanię marketingowe z ładną grafiką i wpychając gdzie się da przejmując rynek. Straci na pewno przy tym różnorodność oraz pracownicy tych korpo. Rozwarstwienie społeczne jest w tym modelu nieuchronne, co będzie prowadzić do wielu przewrotów, co często jest potwierdzone w obecnym świecie. Wyrównanie szans zawsze może dać więcej bogactwa i luzu dla ludzi, a przez to problemy 3 świata takie jak przeludnienie mogą się zmniejszać. I nie chodzi mi o wyrównaine szans jako podatki, ale własnie np. o algorytm Google z nastawieniem nie na kasę, a bardziej na demokratyczne podejście do niszy.

Nowoczesny MLM i odejscie od tradycyjnego rynku.


Rynki nasycone i nienasycone. Jak wykorzystać moment przejścia?


Jaki jest najlepszy dla ludzkości model sprzedaży o ile nie przeszkadzałaby w tym polityka.


Kultowy odcinek programu "SONDA" - ciekawe podejście do kreatywności.


Bezpieczny cykl sterydowy - Realny test sterydów.


Geneza świata marketingu.


Forex zagrożeniem dla świata czy rewolucją?


Kiedy napewno będzie koniec życia na planecie Ziemia?


Prawo popytu i podaży rozumiane przeze mnie. Moja wizja i inne ciekawe rozumowania!


Jak poukładać sobie obecne systemy gospodarcze? Jakie mieć podejście do spraw społeczno psychologiczno ekonomicznych? Jak to wszystko ze sobą się łączy? Zapraszam to lektury!


Avatar - poczucie własnego ciała.


Debata dotycząca wiary w Boga.


Jak działa okrutny ShowBiznes. Jak bardzo wszyscy udają, że jest oficjalnie pięknie i tylko z wierzchu jest to świat przyjaźni.


Najkrótsza informacja na świecie przedstawiająca w pigułce tak dużo.


Zasady demokracji.


Jak iść pod prąd i na tym zyskać. Odwracanie trendów.


Psychologia na drodze, w biznesie, wszędzie. Subiektywne odczucia przypału.


Samochód przyszłości - hybryda, ale inna. Realny etap przejściowy do wdrożenia samochodów elektrycznych. Jedyny tani sposób wprowadzenia elektryków.


Jeżeli nie walczysz to nie wygrasz! Jakie mamy błędy poznawcze w podejściu


Austiacka Szkoła Ekonomii - dlaczego nie?


Jak najłatwiej zrozumieć jak całkowicie działa świat?


Czym jest szczęście?


Czy cło ma sens?


Idealna ekonomia?


SPAM czy to nowoczesny marketing?


Kontakt ze mną

 

Jestem na Google+ G+ Facebook FB

 

Piotr Omelańczuk

Piotr Omelańczuk

Marketing Omel

Adres:ul. Dworska 6, woj. Lubelskie 21-530 Piszczac

Telefon:+48 503 546 025

e-mail:piotr.omelanczuk1986@gmail.com

Moja strona startowa: