...
The post thumbnail

Mailing reklamowy

Mailing reklamowy to inaczej wysłanie bardzo dużej ilości wiadomości e-mail – masowy mailing. Taki mailing polega na wysłaniu wielu maili do wielu odbiorców mailowych. Różni się od zwykłego e-maila m.in. ilością. Każdy jest w stanie wykonać zwykłe wysłanie jednego e-maila. Natomiast nie każdy potrafi zrobić to masowo. Mailing reklamowy polega on na przesyłaniu informacji komercyjnych i nie tylko za pomocą wielu adresów e-mail.

Jakie treści można wysyłać w mailingach reklamowych?

Istnieje sporo ograniczeń co do wysłania mailingu reklamowego. Teoretycznie nie różni się on od zwykłego wysłania maila przez przeglądarkę internetową czy program pocztowy typu OutLook. Istnieją jednak pewne ograniczenia, które powodują, że gdy się do nich nie zastosuje mailing reklamowy się nie powiedzie!

Jakie są korzyści z mailingu reklamowego?

Podstawową korzyścią mailingu reklamowego jest dotarcie do wielu osób z informacją, którą chcemy przekazać. Może to być informacja handlowa, aktualizująca, wypisująca, zapisująca, transakcyjna, potwierdzająca, pytająca itd. Jeżeli nie posiadamy rozbudowanego e-marketingu, wolnego czasu i pieniędzy to możemy skorzystać z taniej i szybkiej formy promocji – mailingu.

E-mail marketing – jaka to forma reklamy?

Mailing reklamowy jest reklamą narzucającą się. W odróżnieniu od biernego marketingu, takiego jak SEO, reklama mailingowa pojawia się u odbiorcy bez jego świadomości. Przy robieniu ogłoszeń, stron internetowych, AdWords, Google maps użytkownik wpisuje to czego potrzebuje. Więc ma świadomość tego czego szuka. W przypadku mailingu otrzymuje maila bez wcześniejszej intencji. Dopiero po jego przeczytaniu decyduje się czy dany mail go interesuje czy nie.
Zatem wniosek jest jeden: mailing to reklama dla tych, którzy chcą promować swoją usługę lub produkt, który jest nieznany i który nie jest w świadomości ludzi. Wszystkie nowe produkty, których ludzie nie wyszukują w Google, bo nie mają świadomości istnienia takiego produktu muszą być narzucone. Narzucić można poprzez mailingi reklamowe, fb Ads, czy call center.

Mailing reklamowy – cena

Mailing reklamowy – cena za przygotowanie kompleksowej kampanii mailingowej przez specjalistyczną firmę może wynosić od 300 zł. Cena jest uzależniona od posiadania/nieposiadania baz, dodatkowych opcji w mailingu. Cena się zmniejsza wraz z przedłużaniem mailingu.
Jeżeli nie chcesz uczyć się jak prawidłowo korzystać z kampanii mailingowej to zachęcam do skorzystania z firmy, która się tym specjalizuje. Wymagane niezbędne minimum tylko podanie danych firmowych i potencjalnych klientów. Wszystkie powyższe metody są wykonywane w tej outsourcingowej ofercie, więc nie wymagają nauczenia się tych wszystkich procedur. Umawiamy się na mailing otrzymujemy wynik następnego dnia.

Tel. 503 546 025

Więcej informacji tutaj:
https://kontakt-marketing.pl/cold-mailing-oferta/

Porównanie cech różnych rodzajów reklam. Jaką wybrać reklamę?

Aby osiągnąć sukces poprzez reklamę należy zastanowić się jaka forma reklamy będzie dla naszej firmy najlepsza. Nie istnieją dokładne wyliczenia, gdyż nie ma dwóch identycznych firm, nawet w tej samej branży. Natomiast można intuicyjnie przewidzieć, jakie formy reklamy będą dla danej firmy najlepsze. Analizując własną firmę, jej wydatki, jej przychody, jej długoterminową strategię, jej klientów możemy określić jaka i w jakim stopniu reklama będzie dla nas najskuteczniejsza. Możemy oszacować w jaki jest nasz klient i przewidzieć czy on szuka naszego produktu czy trzeba się z naszym produktem narzucić. Trzeba oszacować czy on używa bardziej FB czy bardziej Google, a może mailing reklamowy.

Kampania AdWords

  • Wymaga zrozumienia działania konkurencyjności i popularności fraz kluczowych.
  • Dużo kosztuje
  • Natychmiastowy efekt
  • Można wyłączyć, gdy mamy za dużo klientów oszczędzając pieniądze( dobry np. w branży hydraulicznej)
  • Łatwo przepalić budżet poprzez złe ustawienie kampanii
  • Wymaga strony internetowej( w większości przypadków )
  • Jest to skierowane dla branż ze słowami kluczowymi powszechnie znanymi – nie sprzedamy czegoś czego ludzie nie wpisują w Google

Pozycjonowanie stron internetowych w Google – SEO

  • Wymaga zrozumienia działania popularności i konkurencyjności słów kluczowych
  • Dużo kosztuje – długoterminowo
  • Działa bardzo powoli – najczęstsze efekty po 1-2 latach
  • Nie można tego zatrzymać od razu, a wznowienie dużo nas kosztuje pieniędzy i czekania
  • Wzmacnia świadomość marki
  • Wymaga strony internetowej – zawsze
  • Marketing bierny – dla branż z frazami powszechnie znanymi

Mailing reklamowy

  • Wymaga zrozumienia jak działa kampania, polskie prawo i algorytmy antyspamowe
  • Mało kosztuje
  • Natychmiastowy efekt – nawet następnego dnia
  • Można w każdej chwili zatrzymać
  • Trzeba uważać by nie złamać prawa
  • Wzmacnia świadomość marki – przy newsletterach zwłaszcza
  • Strona internetowa się przydaje jako wizerunek, ale nie jest konieczna
  • Marketing narzucający się – może klient nie znać produktu, nie mieć świadomości, a zapoznać się z produktem czy usługą

Facebook

  • Jest za darmo!
  • Wymaga tylko podstawowej znajomości komputera
  • Wymaga ciągłego przesiadywania w socialmediach i pobudzania ludzi do interakcji – zalecane branże estetyczne lub takie o których dużo się mówi, by dało się podtrzymać fanów – wymaga bardzo dużej aktywności i zabiera bardzo dużo czasu często odbierając czas pracy
  • Może stanowić marketing bierny poprzez ustawienie fraz kluczowych w wyszukiwarce Facebook
  • Można korzystać jako kontakt bezpośredni, narzucający się pisząc do prywatnych osób (B2C i B2B)
  • Można sprzedawać przez marketplace
  • Można wykorzystać grupy dyskusyjne
  • Można użyć reklamy płatnej

Grupy na Facebook

  • Można mówić o swoich usługach i szukać klientów za darmo
  • Duże zasięgi bez ograniczeń jak na fanpage

Reklama płatna na Facebook

  • Wymaga założenia fanpage(uproszczona strona internetowa na domenie facebook)
  • Trzeba poznać mechaniki targetowania konkretnego celu
  • 95% reklam jest nieudanych poprzez niskie umiejętności reklamowe na fb
  • Ładnie i nowocześnie wygląda, ale łatwo przepalić budżet
  • Efekty od razu
  • Bardzo dokładne targetowanie klienta B2C, lepsze niż B2B – idealne na szukanie klientów B2C
  • Reklama narzucająca się
  • Można współpracować razem ze stroną www, co wzmacnia markę i można podpiąć wspólną analitykę, przez co widzimy więcej odnośnie ruchu naszych klientów
  • Cena ustalana wg. naszego portfela

Reklama offline (ogólnie)

  • Wymaga zlecenie grafika
  • Jest reklamą narzucającą się
  • Wymaga często wynajęcia terenu
  • Zmniejsza się jej rola, ludzie mają dosyć reklam
  • Czasem wymaga zatrudnienia osoby np. do roznoszenia ulotek
  • Nie działa online – nie zadziała na kogoś w drugim końcu Polski
  • Raczej wysoka cena
  • Brak możliwości przewidzenia czegokolwiek – brak narzędzie monitorujących efekt reklamy
  • Bardzo niedokładne targetowanie

Jaki mailing reklamowy będzie skuteczny dla Twojej firmy?

Najskuteczniejszy mailing jest poprzez tzw. remarketing czyli newsletter. Oznacza to, że klienci powracający dają najlepszą sprzedaż, gdyż już raz Tobie zaufali. Nie trzeba wkładać wysiłku w ponowne przekonywanie ich do Twojej usługi. Oszczędzasz czas na zbudowaniu zaufania.

Newsletter skuteczny, ale nie dla każdego

Niestety na newsletter mogą sobie pozwolić firmy, które posiadają stronę internetową z dużym ruchem. W Polsce raczej mało, która firma się załapie. Jeżeli jesteś nową lub małą firmą to się nie załapiesz. Newslettery nie są dla Ciebie w okresie krótkoterminowym. Aby udało się je zorganizować należy uruchomić newsletter na stronie internetowej i powoli pozyskiwać nowych klientów. Opłacalność wzrasta przy dużych projektach. Drobne usługi, jednorazowe odpadają.

Cold Mailing

Innym sposobem na mailing reklamowy jest COLD MAILING. Oznacza on, że wysyłamy maile do osób, które nie miały żadnych styczności z naszą firmą. Niestety obecne prawo RODO oraz prawo o komunikacji drogą elektroniczną nie pozwala na wysłanie ofert do takich osób bez uzyskania od nich zgód na wysłanie oferty.

Baza adresów e-mail

Aby wysłać mailing reklamowy należy zdobyć w jakiś sposób bazę adresów e-mail. Często korzysta się z gotowych baz adresowych kupionych w internecie. Należy uważać na rzetelność tych baz! Można taką listę adresów e-mail tworzyć samemu przeszukując strony internetowe, lecz jest to bardzo powolny proces. Można zbierać adresy newsletterami, kupić bazę ceidg oraz kupić inne bazy B2B i B2C.

Baza z newsletter

Taka baza jest sukcesywnie, lecz powoli, zdobywana poprzez newsletter. Niestety jest to spory wydatek czasowy i finansowy. Wymaga wypozycjonowania strony, a to wymaga paru lat. Dopiero po zdobyciu odpowiedniego ruchu na stronę pojawią się jakieś zapisy do newslettera. Nie mniej jest to najskuteczniejsza baza do której można wysyłać od razu ofertę. Nie wymaga wysyłki 2 etapowej w której wysyła się w 1 etapie maile z zapytaniem czy dana firma chce taką usługę. Można wysyłać od razu 2 etap wysyłki czyli konkretną ofertę ze względu, że klienci zaznaczyli zgody podczas rejestrowania się do newslettera.

Baza z CEIDG

Bazy pobrane np. z repozytorium CEIDG są informacjami i danymi osobowymi tzw. „zwykłe„. Zatem jawne i publiczne dane przedsiębiorstw z CEIDG nie wymagają zgody na przetwarzanie(RODO). Obowiązek informacyjny nie jest wymagany. Nie należy stosować zasad RODO tam gdzie ich nie potrzebują i robią niepotrzebny zamęt. Oczywiście jak z praktyki wynika odbiorcy mogą nie znać prawa i oskarżać takie osoby za wysyłanie maili, lecz bezpodstawnie. Oskarżenie takie zostanie zignorowane przez sąd.

Istnieją firmy zbierające takie adresy z baz CEIDG, więc nie musimy samodzielnie zbierać adresów. Można kupić gotową bazę. Należy jednak sprawdzić wiarygodność firmy, która sprzedaje taką bazę poprzez jakieś referencje klientów. Najlepiej zapytać klienta czy dana firma rzeczywiście sprzedaje aktualne i dobre bazy.

Bazy B2C

Istnieją bazy B2C sprzedawane przez różne firmy, lecz one są najbardziej problematyczne od strony prawnej. Kupiona baza B2C podlega i pod RODO i pod Polskie prawo o komunikacji drogą elektroniczną. Podczas wysyłki do tych baz należy stosować wszelkie zapisy związane z RODO. Wszystkie podpisy, kto jest administratorem, skąd pobrana baza itd. Dokładnych informacji jak wykonać taki mailing należy szukać u najlepszych prawników, gdyż obecnie prawo jest zbyt „płynne” i nie ściśle ustanowione. Co chwila wychodzą pewne ustępstwa, dlatego informacji trzeba szukać u specjalistów od RODO.

Bazy ze spółek

Jeżeli chodzi o podmioty, do których można wysyłać oferty handlowe bez dodatkowych formalności to są to spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjne. Do tych podmiotów można wysyłać oferty handlowe w każdej formie: telefoniczna, mailowa czy tradycyjna (przez pocztę). Nie jest tutaj znaczący fakt, że będziemy posiadać dane kontaktowe do konkretnej osoby fizycznej (np. członka zarządu, handlowca). Tutaj można śmiało wysyłać informacje handlowe.

Jak nie stracić na kampanii mailingowej?

Aby kampania mailingowa się powiodła należy skierować ją do osób, które mogą potrzebować naszego kontaktu. Zatem należy odrzucić wszelkie obszary w których wiemy, że nie znajduje się nasz klient. W zależności od bazy możemy filtrować w różnoraki sposób. Przeważnie bazy adresów e-mail są podzielone na PKD, lokalizacje, czasem wielkość firmy, datę powstania. Na podstawie tego czy firma jest np. stara czy nowa możemy przewidzieć czy tam jest nasz klient czy nie.
Serwery pocztowe klientów, które są odpowiedzialne za przyjmowanie maili mają własne algorytmy wychwytujące SPAM. Należy więc dostosować się do tych algorytmów, by ich nie drażnić. Tych algorytmów jest sporo i nie sposób ich wyjaśnić w prosty sposób. Jednym z najczęstszych przechwyceń maili do spamu jest zbyt duża ilość maili, zwłaszcza z taką samą treścią. Zatem targetowanie mailingu ma sens! Lepiej jest więc wysłać 10000 maili do swojej konkretnie sprecyzowanej grupy docelowej niż wysłać do 500 000 maili i narazić się na spam. Wysłanie mniejszej ilości, ale do konkretnych ludzi jest mniej czasochłonne, tańsze i zdrowsze dla algorytmów przechwytujących.

Przewidywana skuteczność mailingu reklamowego

Im dokładniej określimy naszego odbiorcę mailingu tym większa będzie skuteczność. Ilość wysłanych
e-maili nie oznacza wysokiej skuteczności. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć o jakich porach i w jakie dni najlepiej wysyłać, gdyż to się dzieje z przypadku, dodatkowo zależy to od branży. Można intuicyjnie wybrać w jakie dni nasi klienci mają potencjalnie więcej czasu na przeczytanie maila i tego dnia wysyłać. Przy dobrze określonej bazie odbiorców i braku błędów technicznych mailing powinien mieć skuteczność w przedziale od 1 promila do 1 procenta. Skuteczność też się różni w różnych branżach. Przykładowo, branża ubezpieczeń uzyskała 11 zgód na przesłanie oferty handlowej przy 11 000 wysłanych maili do prawidłowo ustalonej bazy. Natomiast branża budowlana uzyskała 47 zgód przy 2000 wysłanych mailach. Wyniki może nie są spektakularne, ale jednak są o ile ma się dobry produkt i dobrą bazę odbiorców. Wyniki statystycznie najczęściej pojawiają się kolejnego dnia po wysyłce.

Sztuczki marketingowe w celu przyciągnięcia uwagi klienta

Często się mówi o różnych sztuczkach marketingowych w celu uzyskania klienta. Niestety RODO ogranicza legalne posługiwanie się różnymi zachętami, przymiotnikami i innymi informacjami handlowymi w zapytaniu o zgodę na przesłanie oferty handlowej. Zapytanie musi zawierać wyłącznie dane kontaktowe oraz branże jaką chcemy zaoferować. Nie możemy używać przymiotników typu „najtaniej”, „najlepszy” itd., gdyż jest to treść „sztuczki marketingowej” i wyłamuje się jako zapytanie handlowe i staje się ofertą. Nie pomaga to, że napiszemy „to nie jest oferta tylko zapytanie” – dla prawa dalej to będzie oferta. Łamiemy więc prawo i grozi nam 2 mln Euro kary. Zatem nie używamy dodatków tylko piszemy suchą wiadomość z zapytaniem czy klient chce zobaczyć naszą ofertę czy nie.

Kiedy wysyłać maile reklamowe?

Większość firm odbiera emaile w poniedziałki, ale nie jest to regułą. Wszystko zależy od firmy i branży. Należy obrać to intuicyjnie.

Jak powinien wyglądać mail – kreacja treści

W zależności od etapu na jakim jesteśmy z danym klientem należy wykonać odpowiednie reguły. W przypadku, gdy pytamy się klienta o zgodę na wysłanie oferty (cold mailing) stosujemy tylko zwykłe zapytanie oraz dane kontaktowe, żadnych dodatkowych informacji. Gdy klient wyraził zgodę możemy mu wysłać dowolną treść.

Kreacja treści maila bez zgody klienta na ofertę

Wysłanie COLD MAILA do adresu z którym nie mieliśmy wcześniej styczności wymaga napisania:

  1. Nazwa firmy nadawcy
  2. Typ działalności – bez opisu
  3. Usługa jaką chcemy świadczyć potencjalnemu klientowi
  4. Dopisać „mając na uwadze wymogi Ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r. Nr 144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami), zwracamy się do Państwa z prośbą o wyrażenie zgody na przesłanie informacji handlowej z naszą ofertą.
  5. Imię i nazwisko nadawcy
  6. Adres siedziby
  7. Adres e-mail do kontaktu
  8. Grafika z logo naszej firmy
  9. Opisanie skąd się posiada adres tego potencjalnego klienta

Żadnych sztuczek marketingowych, żadnych ukrytych linków czy zachęt!

Kreacja treści maila ze zgodą klienta na ofertę

Podczas gdy klient się zgodził na ofertę możemy mu wysłać cokolwiek. Natomiast trzeba zwrócić uwagę na filtry antyspamowe serwerów odbierających pocztę elektroniczna. O ile przy zwykłym wysłaniu przez przeglądarkę czy program pocztowy wysyłka nie powinna stanowić problemu, o tyle przy wysyłaniu masowym już tak. Im więcej maili tym zwiększamy prawdopodobieństwo wpadnięcia do spamu, zatem trzeba naszą kreacje odchudzić. Kreacja nie powinna zawierać ciężkich plików. Tekst też powinien być pisany jedną czcionką, nie zawierać słów spamerskich, nie przesadzać z kolorami i wytłuszczeniami.
Jeżeli chcemy przesłać dużą grafikę, należy pokroić grafikę na mniejsze kawałki i w HTMLu wkleić we właściwy sposób, by uzyskać efekt puzzli czyli jeden obrazek złączony z wielu mniejszych obrazków. Należy zbadać czy kod HTML wiadomości nie zawiera błędów. Czy nagłówki są prawidłowe. Tak, w kreacji maila jest wszechobecny HTML! Oto przykład początku wiadomości:
<html> <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-2″><meta http-equiv=”Content-Language” content=”pl”>
Itd. Tak wygląda każdy mail tylko nie każdy o tym wie, że on tam jest ukryty.

Wypisanie się z subskrypcji

Należy umożliwić odbiorcy maila w każdej chwili wycofanie się z otrzymywania wiadomości. Wbrew pozorom jest to dobre. Ludzi nie da się zmusić do oferty jeżeli na prawdę jej nie potrzebuje. Konsekwencje niewykonania polecenia klienta mogą być nieciekawe.

Mailing reklamowy dla firm B2B

Skorzystaj z mailingu reklamowego dla firm B2B, aby osiągnąć sukces w skutecznym pozyskaniu klienta na zasadach cold mailingu lub kontynuacji mailingu.

Ocena usługi: 5 z 5 (ilość głosów: 1)
Adres: ul. Dworska 6, 21-530 Piszczac, Polska Telefon: 503 546 025 Przedział cenowy: od 300 zł
Mailing reklamowy

katalog Bluen.info.pl Katalog firm Katalog stron internetowych Katalog stron Katalog stron

Brak komentarzy

To comment you need to be logged in!

Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.