...
The post thumbnail

Czym jest Cold Mailing

Cold Mailing to sposób dotarcia do nowego odbiorcy poprzez wysyłanie wielu wiadomości e-mail. Odbiorcą cold mailingu nie musi być klient, jak się powszechnie uważa – relacje nie muszą być sprzedażowe. Mogą być również barterowe, pomocne, pytające i każde inne. Cold mailing to po prostu pierwszy etap kontaktu z kimś z kim nie mieliśmy wcześniej żadnej styczności.

Najczęściej cold mailing jest wykorzystywany do zdobycia nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Cold mailing umożliwia odnalezienie pierwotnej grupy docelowej w celu kontaktu z nią. Dzięki temu może segregować odbiorców w celu zamiany zimnych maili na gorące leady, które mogą wkrótce zamienić się na konkretnych klientów. Po otrzymaniu odpowiedzi od klienta, nadawca wie czy idzie w dobrym kierunku czy nie.

Co to jest Cold mailing?

Cold mailing nie musi być spersonalizowaną wiadomością wysłaną do konkretnych odbiorców! Natomiast spersonalizowanie wiadomości powoduje większe zainteresowanie odbiorcy oraz często pomaga uniknąć spamu.

Cold mailing musi być krótką, zwięzłą i na temat wiadomością z konkretnym jasnym przekazem. Może to być zapytanie o potencjalne zainteresowanie do danego produktu czy usługi, może to też być zachęcenie do promocji, o ile otrzymaliśmy wcześniej zgodę od danej osoby na tego typu wysyłki.

Procesy sprzedaży

Tzw. zimny mail jest najczęściej wykorzystywany przez agencje marketingowe do uruchomienia procesu sprzedaży. Proces sprzedaży można podzielić na kilka etapów:

  1. Zimne leady – pozyskanie klientów poprzez kupno bazy kontaktów
  2. Cold mailing – wysyłka zapytań do pozyskanej bazy dla wstępnej weryfikacji zainteresowania naszą ofertą
  3. Posegregowanie klientów wyrażających jakąkolwiek chęć kontaktu na gorące leady i niezdecydowanych
  4. Wykorzystanie gorących leadów na przedstawienie oferty poprzez kontakt mailowy czy telefoniczny
  5. Dogrzanie niezdecydowanych leadów w celu konkretyzacji ich działań – zamiana ich na gorące, zimne leady lub rezygnacja i usunięcie ich z obszaru leadu

W jakim celu używa się Cold Mailingu?

Celem zimnych wiadomości e-mail nie może być ulepszenie relacji z klientem, oferta sprzedaży czy udzielenie odpowiedzi na konkretny temat!
Celem tychże maili jest tworzenie jakiejkolwiek nowej relacji. Może to być odnowienie starej relacji lub stworzenie zupełnie nowej(gdy nigdy wcześniej nie było kontaktu). Jest to wiadomość email, która zaprasza do współpracy i ma na celu zapytanie odbiorcy o chęć dowolnej współpracy, niekoniecznie biznesowej.

Mailing program – jaki jest najlepszy?

Częstym narzędziem wspomagającym reklamowy cold mailing jest program do masowej wysyłki – AnoMail.

Istnieje wiele innych programów, lecz cała trudność polega na jego poprawnej obsłudze. Przedsiębiorcy często nie posiadają czasu lub zdolności w dziedzinie obsługiwania skomplikowanych programów, dlatego powierzają to zadanie agencjom marketingowym.

Kampanie mailingowe

Kampanie mailingowe mogą być tworzone pod kątem cold mailingu lub na zasadzie tzw. gorących leadów. Zasada działania jest zupełnie inna. W gorących leadach znamy klienta, odnosimy się najczęściej indywidualnie, robimy spersonalizowane wiadomości, posiadamy jego zgodę na ofertę, nie boimy się spamu, gdyż klient ma nas w kontaktach. W cold mailingu musimy być mniej agresywni i narzucający się. Prosimy dopiero o zaufanie do naszej usługi. W dodatku, więcej firm nas nie zna niż zna, zatem wysyłka musi siłą rzeczy być masowa i gorzej spersonalizowana. W zimnym mailingu nie znamy osobistych preferencji klienta, więc nie możemy być tak skuteczni w naszej perswazji. Tutaj dopiero poznajemy klienta, więc nie mamy takiego manewru, jak w gorących leadach, gdzie znając klienta, możemy wykorzystać to na swoją korzyść.

W zimnych leadach liczy się ilość i odnalezienie odpowiednich ludzi z dużego zbioru, w ciepłych leadach poznanie odbiorcy osobiście i zmotywowanie go do działania. Zatem w ciepłych leadach liczy się jakość, nie ilość.

Jak pozyskiwać bazy danych i jak stworzyć własnego leada?

W branży B2B bardzo często wykorzystuje różnego rodzaju bazy. Bazy są zbierane przez podmioty zewnętrzne lub samodzielnie. Samodzielnie możemy zbierać bazy z repozytorium CEIDG oraz z newslettera na swojej stronie. Natomiast newsletter jest tylko dla dużych serwisów, gdyż zainteresowanie jest przeważnie małe, jeżeli nie działamy na dużą skale w internecie.

Co musi być w zimnym mailingu?

Temat wiadomości e-mail

E-mail musi zawierać temat wiadomości. W przypadku zimnych e-maili tematy muszą być różnorodne. Najlepiej, żeby każda wiadomość miała inny temat. Dzięki temu uniknie się wpadnięcia do spamu. Dobrym sposobem jest posiadanie bazy z dodatkowymi informacjami o odbiorcy. Dzięki temu można uzyskać automatyczne zmiany tematów dostosowane do każdego maila osobno. Im bardziej różnicujemy tematy tym mniejsza szansa na wpadniecie do spamu z powodu dwóch takich samych tematów wysłanych jeden za drugim. Także, jeżeli jest możliwość personalizacji, warto jej zawsze używać.

Treść cold mailingu – przykłady

Przykłady treści w cold mailingu. Treść musi zawierać wyjaśnienie:

  • kto pisze
  • jaki ma typ działalności
  • jakie świadczy usługi
  • w jakiej sprawie pisze
  • jaka jest nazwa firmy
  • jaki jest NIP
  • jaki adres siedziby
  • numer tel. i email do korespondencji
  • strona www
  • skąd dany adres odbiorcy został pozyskany
  • możliwość wypisania się z listy mailingowej dla osoby wysyłającej

W przypadku braku zgody na przesłanie oferty handlowej nie można wysyłać informacji szczegółowej o ofercie, min. nie wolno używać przymiotników, nie wolno streszczać żadnych dodatkowych informacji o ofercie poza typem działalności i rodzaju świadczenia usług.

Cold mail nie może zawierać call to action jeżeli użytkownik nie wyraził na to zgody. Jedynym call to action jest wypisanie się z mailingu, link do strony firmowej lub hiperłącze do odpisania maila, tzw. 'mailto’. Call to action ma formę zachęcenia marketingowego. Aby call to action mogło się odbywać legalnie, dany użytkownik musi potwierdzić nadawcy, że wyraża zgodę na przesyłanie informacji marketingowych. Dopiero po potwierdzeniu zgody na marketing można stosować call to action w formie marketingowej czyli perswazyjnej.

Warto by mail wyglądał estetycznie oraz był czytelny. Zalecana jest ta sama czcionka również w stopce.

Jak legalnie wysyłać cold mailing

Polskie prawo telekomunikacyjne i ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie zabrania wysyłek mailingowych. Należy się tylko odpowiedni dostosować.
W przypadku adresów mailowych pobranych z CEIDG obowiązuje nas stworzenie w mailu zapytania o:

  • Zgoda na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną
  • Zgoda na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego

W przypadku adresów mailowych zawierających jakieś dane osobowe lub przechowując baze z danymi osobowymi do których robimy mailing obowiązuje nas stworzenie w mailu zapytania o:

  • Zgoda na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną
  • Zgoda na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Więcej szczegółowych informacji na temat legalności mailingu znajduje się tutaj:
https://www.parp.gov.pl/component/content/article/57776:cold-mailing-w-kontekscie-rodo-stosowac-czy-nie-stosowac-oto-jest-pytanie

Katalog stron Katalog firm

Brak komentarzy

To comment you need to be logged in!

Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.