Czym jest mailing?
The post thumbnail

Co to jest mailing – wyjaśnię w pigułce wszystkie związane z tym zagadnienia, które dla laika mogą wydawać się obce.

Co to jest mailing?

Mailing to wysyłka bardzo dużej ilości wiadomości e-mail do określonych odbiorców (do różnych adresów mailowych), np. wysyłka do 10000 różnych maili do firm budowlanych w Polsce. Odbiorcy mogą być na podstawie określonych baz. Bazy mogą być kupione w Internecie lub wygenerowane samodzielnie.

Samodzielne bazy są stworzone przez newslettery na własnych stronach internetowych. O ile newslettery są z reguły zgodne z obowiązującymi prawami RODO oraz polskiego prawa komunikacji handlowej drogą elektroniczną z 2002r., to mailing w większości przypadków wymaga zgód na przesłanie oferty. Spółki z. o. o. akcyjne takiej zgody nie wymagają. Jeżeli natomiast nie wiemy czy możemy wysłać maila legalnie czy nie, lepiej zawsze zapytać o zgodę co się okazuje często wręcz wskazane.

Odbiorcami mailingu mogą być bazy mailowe B2B oraz B2C.
B2B = business-to-business
B2C = business-to-consumer

Więcej dodatkowych informacji o mailingu – kliknij tu.

Kampania mailingowa jako najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów, których wcześniej nie znaliśmy, tzw. cold mailing.

Mailing a RODO

Bazy B2B nie podlegają pod RODO, gdyż RODO zwolniło z odpowiedzialności firmy o ile nie zawierają danych osobowych. Daną osobową nazywamy informację, która zawiera coś co może spowodować rozpoznanie konkretnej osoby. W przypadku baz firm, które są np. z CEIDG te dane nie obowiązują, chyba że adresie mailowym widnieje informacja o konkretnej osobie, np. Jankowalski@moja-firma.pl.
Jeżeli na hipotetycznej stronie moja-firma.pl widnieje adres Jankowalski@moja-firma.pl z opisem, że można do niego wysyłać treści związane z firmą, to można doń wysyłać maile. Ale najpierw trzeba uzyskać od niego zgodę na przesłanie oferty. W przeciwnym wypadku uznaje się że mail wysłany na taki adres musi być „uzasadniony” – cokolwiek by to nie znaczyło. Nie jest nigdzie to dokładnie sprecyzowane co oznacza uzasadniony. Więc prawo w tej kwestii jeszcze nie jest dopracowane i ryzykujemy na własną odpowiedzialność. Natomiast może to się w każdej chwili zmienić w jedną czy w drugą stronę. Obecnie jest nieustalone. Na wszystkie inne adresy bez imienia i nazwiska można wysyłać maila z prośbą o zgodę na przesłanie oferty handlowej.

Newslettery do pozyskania adresów e-mail

B2C podlegają pod RODO i nie wolno do nich wysyłać zapytań o przesłanie oferty. Aby uzyskać zgodę na przesłanie oferty należy przebić się przez RODO. Aby przełamać się przez RODO należy posiadać stronę internetową w której będzie się znajdował newsletter z checkboxem. Checkbox zawuera zgodę na przesłanie oferty handlowej, cały arsenał tekstów i procedur wysyłkowych związanych z RODO. Gdy dany człowiek wejdzie na stronę i przekaże z własnej woli swój adres e-mail, wtedy możemy zebrać takie dane i do niej wysyłać komunikaty – w tym zapytanie o przesłanie oferty handlowej, jeżeli tego nie zrobiliśmy w checboxie w newsletterze.

Mailing dla B2C?

Zatem mailing do B2C jest bardzo utrudnione, zwłaszcza że przeciętne strony internetowe nie wyłapują miarodajnych i wymiernych ilości klientów w newsletterach. Tylko duże firmy mogą korzystać z tych funkcji, gdyż ich ilość klientów w newsletterach jest wystarczająca. Z reguły małe firmy nie mają szans i pomysł B2C przez mailing jest bez sensu. W takiej sytuacji wypada użyć innej formy reklamy, np. Facebook Ads.

Zobacz więcej co to jest mailing reklamowy.

Jak zrobić mailing – Etapy mailingu


  1. Stworzenie konta e-mail:
    Konto e-mailowe nie może być darmowe. Konto Gmail ma ograniczenie wysyłki dziennej do 500 maili, inne darmowe konta mają podobne ograniczenia. W dodatku mają pewne zabezpieczenia blokujące wysyłkę. Do masowego mailingu potrzeba konto które tworzy się na hostingu, które jest podpięte pod konkretną domenę. A więc minimalne koszty to wykupienie hostingu wraz z jakąś domeną. Natomiast założenie nowego konta wiąże się z małą wiarygodnością, tzw. reputacją serwera. Oznacza to, że serwery pocztowe odbiorców mailingu, będą patrzeć na przychodzący mail z takiego nowo założonego konta jako mail mało wartościowy, mail śmieć, spam z tego względu. Nowo założone konto pocztowe ma niską reputację wysyłkową! Oznacza to, że lepiej korzystać z kont e-mail które służą nam długo. Dodatkowo warto dorzucić uwierzytelnianie i inne technologie potwierdzające wiarygodność danego konta mailowego, by zwiększyć reputację tego konta e-mailowego. Konta hostingowe zazwyczaj mają limit dziennej wysyłki w granicach 2000-5000 wysłanych maili.
  2. Zdobycie adresów mailowych do których chcemy wysłać mailing:
    Może to być poprzez wykupienie bazy odbiorców w internecie lub zdobycie na własną rękę. Obieramy z takiej bazy odpowiednią grupę odbiorców, by nie wysyłać byle komu tylko do odpowiednich miejsc. Wysyłanie na ilość, a nie na jakość powoduje zwiększenie prawdopodobieństwa pójścia do SPAMU. Zatem lepiej wysłać konkretniej z tym samym efektem. Zbyt obszerne wysyłanie pogarsza reputacje wysyłek w następnych partiach! Opłaca się wysyłać tylko tam gdzie jest duże prawdopodobieństwo pozytywnego odbioru.
  3. Czyszczenie bazy mailingowej. Należy dbać o higienę bazy. Kupione bazy zazwyczaj mają bardzo dużą ilość nieaktualnych maili. Wiele z tych maili przekształcane są w spamtrapy zapobiegające masowym wysyłkom maili. Cyberbezpieczeństwo to obszerny dział, który zajmuje się wieloma tego typu zagadnieniami, by uzyskać jak najmniej wiadomości śmieciowych, a najwięcej wartościowych. Z kolei firmy oferujące chcą jak najmniej trafiać do spamu. Walka między jednym a drugim polega na omijaniu pewnych pułapek. Zatem aby mailing był skuteczny i nie szedł do spamu, należy bazę mailingową przeczyścić. Istnieją różne firmy zajmujące się czyszczeniem baz. Warto skorzystać, gdy ma się niepewną bazę. Nie dość, że pójdziemy do spamu to nasza wysyłka zostanie przerwana. Będziemy próbowali ją wznowić, a serwery będą blokować nadal wysyłanie takiej spamowej treści. Zatem trzeba dbać o higienę bazy.
  4. Stworzenie wielu tematów wiadomości:
    Należy każdy mail inaczej nazywać w nagłówku. Powtarzające się maile z tą samą treścią, także w tematach pokazują algorytmowi, że wysyłany jest spam. Po przekroczeniu pewnej granicy jak gdyby „punktów karnych” za niską reputacje, powtarzające się słowa itd. algorytm może uznać nasze kolejne wiadomości za spam. Więc może być tak, że zaczynamy wysyłkę prawidłowo, ale nie zmieniamy tematów, to po jakimś czasie algorytm wychwyci, że tematy się powtarzają. A po przekroczeniu pewnej linii tolerancji( w zależności od reputacji serwera ) zacznie nietolerować naszych maili i wrzucać je do spamu, a nawet nie przyjmować wiadomości w ogóle. Zatem trzeba uruchomić zmieniające się tematy
  5. Stworzenie treści wiadomości z zapytaniem o zgodę na przesłanie oferty handlowej.
  6. Usuwanie słów spamerskich z kreacji wiadomości:
    Należy unikać takich słów jak „oferta”, „usługa”, „18 lipca” „najtaniej” itd. Te słowa są wychwytywane przez algorytm serwera odbiorcy mailingu i po przekroczeniu tej linii tolerancji zacznie kolejne wiadomości traktować jako spam.
  7. Należy stworzyć hiperłącze do rezygnacji z mailingu, żeby osoba, która nie chce od nas maili więcej ich nie otrzymywała.
  8. Uruchomienie wysyłki z odpowiednią prędkością. W przypadku większych wysyłek, nie należy przesadzać z szybkością wysyłki, gdyż to też może być wychwycone przez serwery i przez to móze wysyłka pójść do spamu.


Kampania mailingowa


Kampanie mailingowe dla firm B2B. Wysłane maile będą zawierać informacje podstawowe o Państwa firmie i jej działalności oraz zapytanie o zgodę na przesłanie oferty handlowej.
Po uzyskaniu zgody od odbiorców mailingu można wysłać oficjalną ofertę.

Wysyłka jest tylko do baz B2B. Posiadamy własne legalne bazy z CEIDG.
CENA:

329,55 zł netto – stworzenie profilu firmy do wysyłki wraz z wysłaniem pierwszych 1000 wiadomości e-mail.

45 zł netto – kontynuacja wysyłki tysiąca kolejnych wiadomości e-mail.

Polecenie i pozyskanie innych przedsiębiorców, którzy chcą skorzystać z kampanii mailingowej na 5000 maili – 2500 maili za darmo.

Warunki kampanii mailingowej

Konto z którego będzie wysyłka może być albo z naszej domeny, która jest wolna od spamu lub z Państwa hostingu.
Po zakończeniu kampanii oddajemy dostępy do poczty, żeby sprawdzić rezultat kampanii.
Otrzymacie Państwo raport kampanii w postaci listy adresów e-mail do których była przeprowadzona wysyła oraz listę odbiorców mailingu, którzy się zgodzili lub nie zgodzili na przesłanie oferty handlowej.

Czym się różni kampania mailingowa od zwykłego wysłania e-maila?

Każdy potrafi wysyłać e-maile, natomiast nie każdy posiada aktualne bazy firm oraz nie każdy potrafi wysłać 5000 maili jednego dnia.

Spam w mailingu

Nasze maile nie trafią do spamu – usuwamy wszelkie słowa spamerskie z treści maila oraz czyścimy bazę adresów mailowych specjalnymi do tego narzędziami. Lepiej wysłać 1000 maili, które dotrą do zainteresowanego adresata niż wysłać 50000, które trafią do spamu.

Posiadamy bazę wszystkich branż w Polsce. W celu ułatwienia proszę powiedzieć jakim branżom obecnie Państwo świadczycie swoje usługi, by można było im wysłać krótką informację o Państwa firmie?


Więcej informacji na temat oferty znajduje się tutaj w linku:
https://kontakt-marketing.pl/oferta-kontakt-marketing/kampanie-mailingowe/

Wszelkie dodatkowe kwestie wyjaśnię telefonicznie 503 546 025

katalog Bluen.info.pl Katalog stron internetowych Katalog stron internetowych Katalog stron

Brak komentarzy

To comment you need to be logged in!

Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *